بهانه ی فکر 2

بسم الله الرحمان الرحیم.

با سلام به شما بازدید کنندگان. امروز می خوام بهانه ی فکر 2 رو با موضوع فرشتگان و پیامبران بنویسم.پس از اینجا تا ادامه ی مطلب با ما باشید.

»چرا خدا یکی است... .«


در قسمت قبل گفتیم که دو دنیا وجود دارد. دنیایی که ما فعلا در ان زندگی می کنیم، و دنیایی که دنیای ما به ان نیاز دارد. در دنیای دیگر، چیزی به نام خدا وجود دارد که همه ی اجزای این دنیا و دنیای دیگر به او نیاز دارند. 

:: دلیل اول.

اگر دو خدا وجود داشته باشد، ما تنها می توانیم یکی از انها را بپرستیم. زیرا برای عبادت هر دو و کار برای امرار معاش، وقت کافی نخواهیم داشت. اگر هم از کار بی نیاز شویم، بسیار اسیب خواهیم دید (از هر نظر)

:: بقیه ی دلایل را در ادامه ی مطلب بخوانید ::

:: از این دلیل به بعد بر مبنای این است که دو خدا با هم مصالحه کرده باشند ::

:: دلیل دوم. 

اگر ما هر دوی ان ها را بپرستیم، هر کدام برای ما یک راه درست را انتخاب می کنند؛ درنتیجه ما نمی توانیم هر دو راه را ادامه دهیم.

:: دلیل سوم. 

اگر دو خدا با هم در موضوعی مخالف باشند، ما نیز در این جهان با هم به مخالفت می پردازیم، در نتیجه جنگ های زیاد و متعددی ایجاد می شود و هیچ خدایی دوست ندارد بندگانش از بین بروند... .

:: دلیل چهارم.

اگر در بعضی موارد دو خدا با هم مخالف باشند، با تبعیت نکردن بندگان یک خدا از خدای دیگر، باعث خشم خدای دیگر می شوند و دچار عذاب او می شوند.

:: دلیل پنجم.

اگر هر کدام از خدایان، بخواهند به دفاع از بندگان خویش برخیزند، بسیاری از منابعشان صرف جنگ با یک دیگر می شود و منابع کمتری در دسترس انسان ها قرار می گیرد.

:: دلیل ششم.

اگر هر کدام از خدایان بخواهد خلق خود را تشکیل دهد، با وجود ازادی، انها با هم ارتباط برقرار می کنند و 

:: الف ::اگر هرکدام از خدایان از انظاری بهتر باشند، بندگان خدای دیگر، به خدای خودشان کفر می ورزند و به سوی خدای دیگر می شتابند.

:: ب :: اگر قرار باشد دو خلق با هم ارتباط برقرار نکنند، باید دچار محدودیت هایی بشوند که خود دردسر ساز است و... .

:: پ :: اگر دو خلق به طور مساوی با هم پیشرفت نکنند (که احتمال زیاد نخواهند کرد)، به خلق عقب مانده :

:: 1 ممکن است: فخر فروشی کنند و ان خلق از خدای خود ناراضی باشند؛

:: 2 ممکن است: چیز هایی بدهد که به صلاح ان ها نیست (اگر بخواهیم یا بخواهند که این طور نباشد، به دلیل :: ب :: بر می گردیم. ).

:: 3 ممکن است از ارتباط دو خلق، موجودات جدیدی به وجود بیایند که تحت سرپرستی هیچ کدام از خدایان قرار نگیرند، و اگر هر کدام از خدایان سرپرستی ان ها را به عهده بگیرند، نسبت به خدای دیگر برتری خواهد داشت، یا نسبت به او ظلم خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد