تبلت سِرفِیس: نسخه ی RT

در این پست شما با تبلتی اشنا می شوید که برای ویندوز ار تی ساخته شده و 676 گرم وزن دارد و از جنس VaporMg ساخته شده و 9.3 میلیمتر ضخامت دارد ؛همچنین نمایشگر این تبلت 10.6 اینچی و از نوع Clear type HD و با محافظ گوریلا گلاس است. در این تبلت پردازنده ی ARM ساخت انویدیا و یک انتن وای فای که مایکروسافت می گوید بهترین مدل  موجود است ،و دو دوربین که در جلو و عقب این تبلت قرار گرفته شده تعبیه شده.

 یک نکته ی جالب که به این تبلت اضافه شده ،به همراه صفحه کلید و کاور و قلم دیجیتال ،پایه ای است که در پشت تبلت گذاشته شده و زاویه ی مناسبی را ایجاد می کند. 

واینکه این تبلت دارای یک کارت خوان میکرو اس دی و پورت یو اس بی 2.0 و HDMI است. این تبلت در دو نوع 32 و 64 گیگی عرضه خواهد شد.

و اما نکته ای که در مورد تاچ کاور این تبلت که باید بگویم این است که 3 میلیمتر ضخامت دارد و از 7 لایه تشکیل شده است که می تواند کف دست و انگشتان را از هم تشخیص دهد و در صورت لمس اشتباه تایپ نمی کند. این محافظ دارای حسگر شتاب سنج است و اگر ان را به پشت تبلت منتقل کنید ،به تبلت اعلام می کند که باید از صفحه کلید نرم افزاری اش استفاده کند. درضمن این تبلت به میزان فشار هم حساس است و می توان از ان برای دستورات مختلف استفاده کرد. 

تبلت سِرفِیس: نسخه ی پرو

امروز (ساعت 3 نیمه شب به وقت تهران) بالاخره تبلت های ویژه ی ویندوز 8 مایکرو سافت با نام تجاری Sure face رو نمایی شد. البته این تبلت در دونسخه ،و برای دو نوع اصلی ویندوز 8 تولید خواهد شد. نوع اول ،برای ویندوز پرو ساخته شده و کمی سنگین تر است و از پردازنده ی نسل سوم اینتل (ایوی بریج) بهره می برد. نوع دوم برای ویندوز RT ساخته شده و مثل اکثر تبلت ها از پردازنده ی ARM بهره می برد. در ادامه ی مطلب به سراغ هر دو نسخه می رویم.

ادامه مطلب ...

<div>

خب از امروز دوباره یکم حال پیدا کردم که بیام سراغ HTML. 

برای شروع اول از <div> شروع می کنیم. <div> تگیه که اکثر CSS ها در اون می ان. البته کلا بیشتر صفحات HTML بر پایه ی <div> هستش. <div> خالی چیز خاصی نیست. فقط با CSS ها کار می کنه.

در ادامه یکسری CSS مختصر رو برای اشناییتون می گم.

ادامه مطلب ...

جدید ترین لپ تاپ اپل

سلام به دوستان عزیز. 

دیروز در مراسم WWDC اپل از یک لپ تاپ جدید با نام مک بوک پرو پرده برداری شد. این مک بوک با نمایشگر رتینای خود ،و با 5 ملیون  و صد و هشتاد هزار پیکسل خود ،حدود 3 ملیون پیکسل اضافه تر از تلویزیون های HD دارد. 

از امکانات دیگر هم می توان پردازنده این مک بوک پرو هم ایوی بریج چهار هسته ای 2‪.‬7 گیگاهرتزی  Core i7 که در حالت توربو بوست سرعت آن به 3‪.‬7 گیگاهرتز می رسد ؛ ۸ گیگابایت، حافظه داخلی SSD و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی را نام برد. کارت گرافیک یک گیگابایتی آن هم از نوع GeForce GT 650M است.

 جالب اینکه با توجه به همه این تغییرات و صفحه نمایش خارق العاده، عمر باتری ۷ ساعتی را در اختیار خواهد داشت. این مک بوک پرو تنها ۲ کیلوگرم وزن و ۱۸ میلیمتر ضخامت دارد. 

اطلاعات بیشتر را در نارنجی پیدا کنید.

امر به معروف و نهی از منکر را درست انجام دهیم.

حتما در ادامه ی مطلب این متن را که از قول یکی از دوستان نقل می کنم بخوانید. ادامه مطلب ...

IPv6

از دیروز جهان شروع به استفاده از IPv6 کرد.

با ما همراه باشید تا در باره ی تاریخچه ی IPv6 بیشتر بخوانیم.

منبع: نارنجی


ادامه مطلب ...