تبلت سِرفِیس: نسخه ی پرو

امروز (ساعت 3 نیمه شب به وقت تهران) بالاخره تبلت های ویژه ی ویندوز 8 مایکرو سافت با نام تجاری Sure face رو نمایی شد. البته این تبلت در دونسخه ،و برای دو نوع اصلی ویندوز 8 تولید خواهد شد. نوع اول ،برای ویندوز پرو ساخته شده و کمی سنگین تر است و از پردازنده ی نسل سوم اینتل (ایوی بریج) بهره می برد. نوع دوم برای ویندوز RT ساخته شده و مثل اکثر تبلت ها از پردازنده ی ARM بهره می برد. در ادامه ی مطلب به سراغ هر دو نسخه می رویم.

اول نسخه ی پرو. 

این تبلت که مخصوصا برای ویندوز پرو ساخته شده و از پردازنده ی core i5 بهره می برد و طبق گفته های مایکرو سافت قرار است سه ماه بعد از عرضه ی ویندوز پرو به بازار روانه شود (حدودا مهرماه).

 مصرف انرژی این تبلت 42 وات-ساعت است و با صفحه ی نمایش 10.6 اینچ Clear Type Full HD و با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل عرضه خواهد شد. از دیگر امکانات این تبلت ویندوزی مایکرو سافت می توان به یو اس بی 2.0 و 3.0 و حافظه ی داخلی 64 و 128 گیگا بایتی اشاره کرد. و دارای پورت MiniDisplayPort و کارت حافظه ی Mini SDXC می باشد و با بدنه ای با قطر 13.5 میلیمتر و از جنس الیاژی مخصوص از منیزیم (که البته پولیش 152 مرحله ای را گذرانده تا فلزی محبوب نزد مایکرو سافت شود) که مایکروسافت ان را VaporMg می نامد ساخته شده. این الیاژ چنان محکم است که قطر قسمت هایی از بدنه حتی کمتر از کارت اعتباری است یعنی حدودا 0.64 میلیمتر.

 یک تفاوت دیگر هم که این تبلت دارد در محافظ سه میلیمتری نمایشگر است که در ان یک صفحه کلید هم تعبیه شده و به صورت مغناطیسی به تبلت می چسبد و به کاربر اجازه ی استفاده از خود را می دهد ؛ویک قلم دیجیتال مغناطیسی که به تبلتتان می چسبد و همیشه همراه شماست. البته این به این معنی نیست که صفحه ی لمسی محصول ایراد دارد ؛که صفحه ی لمسی ان هم خیلی خوب کار می کند. 



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد